fbpx

Platformele de social media creează o oportunitate excelentă pentru afacerea dvs. de a-și construi o audiență, de a câștiga clienți fideli și de a ajunge la clientela actuală – dar veți putea face acest lucru doar cu o planificare de campanie de succes pe social media.

La fel ca ultima ta vacanță la mare, o mulțime de pregătiri merg într-o campanie de succes pe rețelele sociale. Între anunțurile de pe rețelele sociale, direcționarea către public și crearea de conținut, planificarea unei campanii pe rețelele sociale este esențială pentru succesul dvs. pe platforme precum Facebook, Twitter sau Instagram.

Dacă sunteți gata să începeți planul de campanie de socializare, CSB vă poate ajuta. Continuați să citiți pentru a afla mai multe despre planificarea campaniilor de pe rețelele sociale sau contactați-ne astăzi pentru a afla mai multe despre modul în care vă putem ajuta afacerea să prospere în socializare.

Planificarea unei campanii de social media: șablonul dvs. de planificare a campaniei de social media

Deci, ați decis să adoptați rețelele sociale ca parte a strategiei de marketing a companiei dvs. – dar ce urmează?

Dacă doriți să creați o campanie pe rețelele de socializare care să conducă la rezultate incredibile, planificarea este la fel de importantă ca și strategia.

Mai jos, am creat un șablon de planificare a campaniilor pe rețelele de socializare care vă va ajuta să construiți fundația de bază a campaniei dvs. sociale.

1. Stabiliți obiective de socializare

Când vine vorba de planificarea campaniilor de social media, primul pas este să stabiliți obiectivele companiei dvs. în social media. Obiectivele pe care le decideți la început vor acționa ca o lumină orientativă pe tot parcursul campaniei și vor influența strategiile pe care le utilizați pentru a le îndeplini.

Câteva obiective populare din rețelele sociale includ:

Îmbunătățirea gradului de cunoaștere a mărcii

Creșteți traficul site-ului web

Generați noi clienți 

Construiți o comunitate online

Îmbunătățiți serviciul online pentru clienți

2. Analizează-ți campania actuală

Al doilea pas din șablonul dvs. de planificare a campaniilor de socializare este analizarea campaniei dvs. curente.

Ar trebui să vă puneți întrebări precum:

Am un program de postare pentru conținutul meu social?  Ar trebui!

Postez des pe platformele mele sociale?   Ar trebui!

Am un profil actualizat pe fiecare platformă?   Ar trebui!

Las mesajele necitite în căsuța mea directă de mesaje? Nu ar trebui!

Rulez anunțuri pe platformele mele sociale? Ar trebui să o luați în considerare!

3. Analizează-ți concurența

Pentru a reuși la planificarea campaniilor de pe rețelele sociale, veți dori să vă analizați concurența, deoarece acestea vor juca un rol important în planul dvs. de campanie pentru rețelele sociale.

Dar ce legătură are analiza concurenței dvs. cu șablonul dvs. de planificare a campaniilor de social media?

Concurența dvs. împarte același public ca dvs. și oferă produse și servicii similare – motiv pentru care acestea sunt concurentul dvs.

Acestea fiind spuse, puteți învăța multe din conturile lor de socializare.

Analizați-vă concurența acordând atenție:

-Ce fel de conținut postează

– Cum interacționează cu utilizatorii

– Cât de des postează

– Ce platforme folosesc

Răspunsurile la aceste întrebări vă pot informa strategia oferindu-vă o idee despre modul în care publicul dvs. țintă răspunde la activitatea de pe rețelele sociale – ce fel de conținut le place, ce platforme frecventează și ce se așteaptă să vadă de la companii precum a dvs.

Rețineți că nu ar trebui să copiați niciodată direct conținutul social media al unui concurent, dar le puteți folosi pentru a vă în inspira propria strategie.

4. Verificați conținutul curent

De asemenea, ar trebui să vă faceți timp  pentru a vă planifica campania de socializare și pentru a vă audita conținutul curent.

Aruncați o privire la lucruri precum:

Ce tip de conținut postezi și cum răspund urmaritorii tăi. Dacă nu au nicio implicare în postările dvs. sociale, probabil este timpul să vă schimbați strategia de conținut.

Calitatea conținutului pe care îl postați. Îți dorești câteva minute să scrii un articol și să il postezi doar pentru a posta? Asigurați-vă că aveți o strategie în spatele conținutului pe care îl postați pentru a obține cele mai bune rezultate posibile.

Cât de des postezi conținut. Pe baza frecvenței cu care postează concurenții și feedback-ul adepților, determinați dacă postați suficient de des pentru rezultate maxime.

Punându-va aceste întrebări vă va permite să efectuați modificări campaniei dvs. pentru a avea mai mult succes decât oricând.

5. Stabiliți formatele de conținut pe care doriți să vă concentrați

În continuare, în planificarea campaniei de social media, veți dori să determinați pe ce tipuri de formate de conținut doriți să vă concentrați că să aveți rezultate cât mai vizibile

Ar trebui să vă folosiți obiectivele pentru a influența această decizie.

Consultați tabelul de mai jos pentru a vedea ce tipuri de conținut ar trebui să postați pe baza obiectivelor specifice.

Obiectiv                                                                                                   Format conținut            

Creșterea traficului pe site                                                                      Link-uri către site-ul web

Creșterea gradului de conștientizare a mărcii                                         Fotografii, videoclipuri și grafică  despre compania dvs                        

                                                                                                     

Creșterea veniturilor și a vânzărilor                                             Anunțuri pe rețelele sociale

Devenind un lider al industriei                                                     Continut despre subiectele din industrie

                                                                                                   

Creșterea interacțiunii cu clienții                                                 Creșterea interacțiunii cu clienții 

Chiar și având în vedere obiective specifice, ar trebui să vă monitorizați conținutul pentru a vedea ce funcționează cel mai bine.

Deși obiectivul dvs. ar putea fi creșterea traficului site-ului web, vă puteți da seama că publicul dvs. nu răspunde bine la linkurile site-ului web. În acest caz, modificați formatul pentru a încuraja utilizatorii să facă clic! Probabil că există o soluție pentru a vă asigura că vă atingeți obiectivele în timp ce postați în continuare conținut pe care publicul dvs. dorește să îl vadă.

6. Construiește pentru un anumit grup

În plus, în planul dvs. de campanie pentru rețelele sociale, veți dori să construiți pentru un anumit grup.

O persoană țintă este o ființă fictivă care reprezintă publicul țintă. Când creați unul, vă va permite să vă țineți cont de publicul țintă atunci când dezvoltați și postați conținut.

7. Cercetarea tendințelor și temelor industriei

Pentru a face apel la persoana dvs. țintă, trebuie să cercetați tendințele industriei și subiectele pentru a vedea ce vrea să citească publicul dvs. țintă.

Sunt interesați să învețe despre produse conexe, să vizioneze videoclipuri de instrucțiuni sau să citească despre istoria industriei dvs.?

Acordarea unei atenții deosebite subiectelor tendențiale vă va ajuta să cultivați conținut care să atragă publicul țintă.

8. Construiți un plan de conținut, scrieți și programați

După ce ați decis ce tip de conținut vă va ajuta să vă atingeți obiectivele, să construiți o persoană țintă și să cercetați tendințele industriei, următorul element din acest șablon de planificare a campaniilor de socializare este construirea unui plan de conținut.

Până acum, ar trebui să știți ce tip de conținut aveți nevoie pentru campania dvs. de socializare, așa că este timpul să începeți să produceți!

Indiferent dacă vă creați conținutul în interior sau aveți nevoie de o agenție de marketing pentru rețele sociale precum CSB, va trebui să faceți un plan pentru respectivul conținut.

Aici intervine un calendar de conținut social media.

După ce ați prezentat conținutul, va trebui să luați în considerare cât de des va trebui să postați pe baza tendințelor adepților. Apoi, începeți să vă programați postările de pe rețelele sociale. Puteți utiliza un instrument de planificare a rețelelor sociale pentru a vă ajuta.

Acest pas nu numai că vă va asigura că postați în mod consecvent, dar va elimina și ghici când trebuie să postați în fiecare săptămână.

9. Optimizează-ți profilurile sociale

Dacă doriți ca, campania dvs. de socializare să dea roade, veți dori să vă optimizați profilurile sociale.

Chiar dacă fiecare platformă funcționează puțin diferit, va trebui să luați în considerare aceleași lucruri pentru fiecare:

Oferiți o imagine de profil de înaltă calitate. Ca afacere, ar trebui să luați în considerare crearea unei imagini de profil a siglei dvs. pentru a îmbunătăți gradul de cunoaștere a mărcii.

Oferiți o fotografie de copertă de înaltă calitate (acolo unde este cazul). Unele platforme de socializare oferă o fotografie de copertă și, dacă a ta o face, va trebui să alegi una care să vorbească afacerii tale.

Furnizați informații de contact corecte (acolo unde este cazul). Dacă platforma socială solicită informații de contact, cum ar fi un număr de telefon, o adresă de e-mail sau o adresă fizică – asigurați-vă că acestea sunt corecte și coerente pe toate platformele.

Furnizați informații despre „despre”. Cu cât puteți oferi mai multe informații vizitatorilor dvs., cu atât mai bine. Străduiți-vă să oferiți o secțiune „despre” robustă, astfel încât utilizatorii să vă poată cunoaște.

Ținând cont de aceste lucruri atunci când vă optimizați profilul social, vă va ajuta publicul să vadă cea mai bună versiune a afacerii dvs.

10. Luați în considerare difuzarea anunțurilor de pe rețelele sociale

Anunțurile din rețelele sociale vă permit să faceți publicitate publicului dvs. țintă în fluxurile lor de socializare. Deși nu orice platformă socială oferă opțiuni de publicitate, urmează:

Facebook

Instagram

Twitter

Pinterest

Youtube

Linkedin

Fiecare platformă este diferită și oferă propriile reclame care apar în diferite locații ale platformei. Cu toate acestea, majoritatea rulează pe un model de plată pe clic, ceea ce înseamnă că veți plăti pentru un anunț numai atunci când un utilizator face clic pe el.

Anunțurile sunt o modalitate excelentă de a-i determina pe utilizatori să vă viziteze site-ul web – și mai important – o modalitate excelentă de a vinde mai multe produse. Acest lucru este valabil mai ales pentru că 50% din generația Z și 42% dintre mileniali consideră că social media este cel mai relevant canal publicitar.

11. Nu uitați să interacționați cu publicul

Interacțiunea cu publicul dvs. este una dintre cele mai critice părți ale unui plan de campanie de socializare, deoarece creează comunitatea mărcii dvs. online.

Nu numai asta, ci și implicarea cu publicul vă va arăta că vă pasă și că doriți să faceți parte din conversație.

Ar trebui să vă angajați atât în comentariile postărilor dvs., cât și în mesajele dvs. directe.

12. Analizați-vă conținutul după prima lună

Analiza conținutului dvs. este una dintre cele mai mari părți ale planificării campaniilor de social media, deoarece vă ajută să vă planificați lunile viitoare.

Fără analize, campaniile dvs. sociale sunt o fundătură. Analizarea valorilor cheie vă va ajuta să înțelegeți ce strategii funcționează și pe care le puteți omite data viitoare.

De exemplu, ar trebui să fiți atenți la lucruri precum:

  • Ratele de implicare (uitați-vă la aprecieri, distribuiri, comentarii etc.)
  • Click pe link-uri
  • Afișări de pagină
  • Îmi place pagina
  • Acoperire

Majoritatea platformelor de socializare au platforme de analiză, cum ar fi Facebook Insights.

13. Ajustați-vă campania pe baza primului raport

După analizarea campaniei anterioare, vă recomandăm să vă ajustați eforturile pe baza rezultatelor.

De exemplu, vă puteți da seama că anunțurile dvs. nu au primit multe clicuri, ceea ce vă va determina să modificați copia anunțului sau imaginile.

S-ar putea să vă dați seama, de asemenea, că postările dvs. nu se implică prea mult, ceea ce vă poate determina să încercați noi subtitrări.

Trimite articolul pe: