fbpx

Există o mulțime de ghiduri despre cum să câștigi bani dintr-un blog, dar iată ce îl face diferit pe acesta:

În acest articol masiv, aprofundat:

Vom parcurge procesul pas cu pas pentru a crea un blog, vom răspunde la câteva întrebări obișnuite despre bloguri și vă vom arăta instrumente și resurse gratuite care vă vor pune pe calea succesului.

Veți urmă pași simpli și va veți crea propriul site. Sună bine?

Să începem

Capitolul 1: Alegeți subiectul potrivit pentru blog.

Capitolul 2: Alege platforma potrivită pentru blogul tău.

Capitolul 3: Alege un nume de domeniu.

Capitolul 4: Cumpără un plan pentru hosting

Capitolul 5: Instalează WordPress

Capitolul 6: Alege o temă pentru platforma WordPress

Capitolul 7: Instalează pluginuri pentru WordPress

Capitolul 8: Setează blogul si fă SEO

Capitolul 9: Scrie primul tău articol

Capitolul 10:  Creste traficul, promoveza-ți blogul, foloseste rețelele sociale

Capitolul11:  Construeste o listă de emailuri

Capitolul12:  Castigă bani din blog

1.Alegeți subiectul potrivit pentru blog.

Care sunt cele mai populare topic-uri pentru un blog? Cum pot gasi o idee pentru blog? Despre ce ar trebuie sa fie blogul?  Cum sa alegi topic-ul pentru blog? Ce se întâmplă dacă nu știu despre ce vreau să fie blog-ul? Cum incep un blog?

Primim multe întrebări de acest gen și, de obicei, provin de la oameni care nu prea cunosc ce e un blog.

Doriți să cunoașteți marile probleme legate de blog?

Majoritatea oamenilor nu știu că există șanse imense de eșec, așa că petrec luni sau chiar ani creând un blog care are șanse zero să reușească.

În cele din urmă, renunță și o iau de la capăt, dar din nou investesc luni sau chiar ani în crearea unui al doilea (sau al treilea sau al patrulea) blog care nu funcționează.

Motivul?

Nu pentru că ar fi prosti si nici pentru ca ar fi lenesi. Este din cauza ca aleg gresit subiect-ul blogului lor.

Dacă începi un log personal, regulile sunt diferite. Îți place acest subiect? Ți se pare distractiv? Sunt singurele doua întrebări care contează.

Dar daca vrei sa incepi un blog care sa-ți aduca trafic…

Daca vrei să creezi un blog care să-ți ofere un venit pasiv…

Este nevoie să alegi o nisa unde exista o șansă de a reusi. Acum urmeaza partea dificilă:

Nu toate subiectele de blog sunt viabile. Unele vor eșua indifirent de cât bun ești sau cât de mult muncești.

Acestea sunt veștile rele:

Vestea bună este că vă vom arăta cum să alegeți cea mai potrivită variantă.

Si este mult mai simpu decât ați crede.

Cum sa alegi subiectul potrivit:

Fa-ți o lista cu nișele care te interesează.

Acestea pot fi: pasiunile tale, subiecte care crezi ca ar fi profitabile, sau ceva la alegere despre ce ai citit într-o revistă în timp ce așteptai la dentist.

Pentru a fi un subiect viabil, e nevoie sa ra poti raspunde cu “da” la urmatoarele 5 întrebări:

1. Există bloguri pe această temă care au o pagină de Facebook cu peste 10.000 de fani?

2. Există bloguri pe acest subiect care au mai mult de 50.000 de urmăritori pe Twitter?

3. Exista pe Amazon  vreo carte cu mai mult de 30 de recenzii despre acest subiect?

4. Când căutați cuvinte și expresii legate de acest subiect, există anunțuri Google?

5. Există cuvinte sau expresii legate de acest subiect care au mai mult de 100.000 de căutări în instrumentul Google Keyword Planner?

Aceste întrebări vă vor informa dacă există sau nu un public existent pentru subiectul dvs.

Iată de ce acest lucru este important:

Prea mulți bloggeri încearcă să fie drăguți. Ei vânează un public pe care nimeni nu îl servește. Ei cred că „dacă nu există concurență pentru acest subiect, crearea unui blog de succes va fi ușoară”.

Greșit.

Dacă nu există concurenți, cine vă va citi? De unde va veni publicul tău? Cum naiba te va găsi cineva?

Este contraintuitiv, dar cu cât există mai multă concurență într-un spațiu de blog, cu atât este mai ușor pentru un nou blogger să faca succes in aceasta lume a blogului.

Deci, nu încercați să fiți unici. Nu încercați să fiți prea isteți.

Alegeți un subiect care are un public existent și bloguri populare care concurează deja pentru atenția cititorului.

 2.Alege platforma potrivită pentru blogul tău.

 Există mai multe platforme gratuite de blogging și, pentru ceea ce sunt și pentru ceea ce fac, oferă o valoare solidă.

De fapt, noi susținem marii bloggeri începând cu un blog gratuit la Medium.com, astfel încât să-și poată testa ideile și să se asigure că sunt viabile înainte de a crea un blog cu drepturi depline.

Dar, odată ce sunteți gata să construiți un public și să câștigați bani online, există o singură platformă de blog pe care ar trebui să o luați în considerare (și nu, nu este Tumblr, Blogspot, Squarespace sau Wix):

Aceasta este WordPress.

Sau, mai precis, WordPress găzduit de tine.

Notă: un blog WordPress găzduit de tine și WordPress.com nu sunt același lucru. Ambele sunt sisteme de management al conținutului (CMS) și provin de la aceeași companie, dar nu sunt la fel. Dacă nu sunteți sigur de diferențe, consultați Cele mai bune 5 platforme gratuite de blogging în 2020 (100% fără prejudecăți).

Aproximativ 37.5% din site-urile care există astăzi sunt pe platforma WordPress – incluzând site-uri ca” TechCrunch, blog-ul despre Star Wars. Mercedez-Benz, si Smart Blogger.

Cu plugin-uri practic nelimitate pe care le puteți instala, personalizări pe care le puteți face și modele pe care le puteți implementa, un blog WordPress găzduit de sine oferă flexibilitate pe care platformele gratuite nu se pot potrivi.

Da, și WordPress este gratuit din punct de vedere tehnic. Este open-source, doar ca vin si cu niste costuri:

La fel cum nu există un cătelus gratuit (odată ce țineți cont de hrană, facturi de medic veterinar și înlocuirea tuturor pantofilor după ce au devenit jucării de mestecat), software-ul WordPress.org nu este de fapt gratuit odată ce adăugați celelalte cheltuieli.

Deoarece este auto-găzduit, trebuie să achiziționați un plan de găzduire, astfel încât să puteți instala WordPress pe propriul server. Asta costă bani (cu excepția cazului în care alegeți găzduirea gratuită – mai multe despre asta mai târziu). De asemenea, trebuie să achiziționați propriul nume de domeniu, despre care va urma să discutam.

Aceste mici cheltuieli care sunt minore nu ar trebuie sa va descurajeze.

Dacă sunteți serios în legătură cu bloggingul, construirea unui public și generarea de bani din conținutul blogului dvs., trebuie să vă configurați blogul pe o platforma solida.

Aveti nevoie de WordPress.

3.Alege un nume de domeniu.

Punete in pielea unui vizitator al blogului.

Navigați pe internet și vedeți un titlu pentru o postare pe blog care vă atrage atenția. Poate că un prieten de pe rețelele de socializare ți-a împărtășit-o, poate a apărut într-o căutare din Google sau poate este doar un link într-un alt articol pe care îl citești.

Indiferent, faceți clic pe link și, în mod conștient sau nu, vă puneți o singură întrebare în timp ce navigați prin el …

“Este pentru mine?”

În câteva secunde, trebuie să decideți dacă continuați să citiți postarea sau să treceți la altceva, iar singurul mod în care veți rămâne este dacă considerati ca este relevant ptr. Dumneavoastră.

Și nu doar postarea. Când decideți, veți lua în calcul designul paginii blogului , titlurile altor postări și, da, numele domeniului.

De exemplu, luați în considerare Entrepreneur.com. Există vreo îndoială pentru cine este site-ul? Antreprenori, desigur!

Ce zici de BeABetterBlogger.com? Evident, este pentru persoanele care doresc să devină bloggeri mai buni.

Nici un nume nu este prea inteligent, dar te ajuta va ajuta in alegerea pe care o vei face. Asta face un nume de domeniu bun.

Desigur, toate marile nume de domeniu sunt luate, nu?

Ne este chiar asa.

Cum să alegeți un nume de domeniu potrivit pentru blogul dvs.

Aici avem trei metode diferite pentru a găsi numele de domeniu perfect:

  • Publicul căruia te adresezi: Cea mai simplă metodă de a alege un nume de domeniu este sa știti carui public va adresati.
  • Alege o nișă. Daca blogul dvs. Este desspre tehnologie încercați să găsiți un nume de domeniu care să îl desrie într-un limbaj cat mai clar si mai concis.
  • Beneficii – De ce publicul blogului dvs ar trebui sa rămână și să revină? Numele domeniului contează foarte mult.

Sugestia noastră:

Utilizati aceste 3 straegii pentru a crea o lista de 10-20 de denumiri care vă plac. Le puteți nota intr-un editor de text sau puteti folosi un generator de nume cum ar fi NameStation.

Dupa ce aveti cele 10-20 de nume, mergeți pe un site unde se inregistrează domenii si vedeti daca vreunu din numele alese este liber pentru inregistrare. Exemple de unde se pot înregistra nume de domenii: Dynadot.com, Godaddy.com

Dacă sunteți norocoși veți găsi destul de repede un  nume de domeniu dintre cele de mai sus. Dacă nici unul nu va fi diponibil vă trebuie sa căutati din nou până cănd veti găsi ceva să si placă. 

Oricum ar fi, avem cateva sfaturi:

Nu va agatați prea tare de numele de domeniu. Nu contează chiar atât de mult, desi este util ca numele sa fie unul cât mai bun și usor de reținut. Sunt foarte multe site-uri cu nume ciudate si greu de reținut.

4.Cumpărarea de hosting

Dacă nu sunteți familiarizat cu termenul de “gazdă web”, este ca și casa unde locuiești. Site-ul trebuie sa aibă undeva o casă a lui.

Veți plăti o taxa modică pentru a avea site-ul afișat pe internet, pentru a putea fi găsit de catre cei care il caută si cei care vor deveni vizitatori fideli. Pentru a face back-up, a vi se oferi asistență atunci când aveți nevoie și pentru securitatea site-ului dvs.

Pe scurt:

Găzduirea unui site te va costa. Dar vei incerca să obții cât mai multe pentru banii pe care ii plătești.

Există foarte multe firme de găzduire, noi ii recomandam pe cei de la TLH.ro sau Romarg.ro

Câteva dintre optiunile favorite pe care cei doi de mai sus le oferă: 

  • Suport tehnic 
  • O rețea de livrare a conținutului (CDN) încorporată pentru a vă accelera site-ul
  • Certificat SSL gratuit (google va vedea site-ul dv ca fiind unul securizat)
  • Backup-uri zilnice (ca datele tale sa fie in siguranta și să nu le pierzi)

Cumpărarea serviciului de găzduire:

De pe site-ul https://www.tlh.ro/gazduire-web alegem unul din cele 4 pachete. Pentru un blog este suficient pachetul START de inceput. Când veți folosi optiunea de Comandă veți fi intrebat dacă doriti să inregistrați si un nume de domeniu. Dacă deja aveti domeniul cumparat bifati: Am domeniul meu. Apoi urmați pasii de cumpărare până la final.

Dupa ce aveți găzduirea cumpărată urmează să setați name serverele. Asta o faceti din contul de pe site-ul de unde s-a achitizionat si numele de domeniu. Name serverele voastre vor fi ceva de genul: ns1.tlh.ro, ns2.tlh.ro etc. Dacă toți pașii de mai sus vi se par grei intotdeauna există cineva care poate realiza pentru dvs.

5.  Instalarea de WordPress

După ce domeniul a fost conectat si este online, e timpul să instalați WordPress. Nu va faceti griji, instalarea WordPress-ului nu este complicată.

Instalarea unui blog WordPress se face foarte simplu, in cațiva pași, direct din Cpanel. Pentru a instala cu succes un WP pe un cont de găzduire web urmați pasii de mai jos :

Pasul 1. Logati-vă in contul dvs. de Cpanel si accesati Software/Services – Softaculous ;

Pasul 2. Click pe WORDPRESS ca in imaginea de mai jos;

Pasul 3. Completati campurile necesare conform indicatiilor de mai jos

– Setati userul pentru administrare (in cele mai multe cazuri “admin”) ;

– Alegeți o parolă pentru userul “admin” ;

– Introduceți adresa dvs. de e-mail ;

– Specificați calea unde va fi instalat BLOG-ul. Dacă il doriți instalat in rădăcina site-ului nu treceți nimic la “root blog” iar blogul va fi instalat direct in /public_html/;

– Selectați pluginul Limit Login Attempts prin bifarea căsutei corespunzătoare, instalarea lui oferă protecție impotriva logarilor esuate venite din partea botilor de spam

– Table Prefix si MySQL DB le lasati neschimbate.

– La final, click pe “INSTALL”

Cum ne logăm in site-ul nostru WordPress:

In browser-ul pe care il folosesti, ne ducem la una din urmatoarele adrese:

numeletau.ro/wp-admin

numeletau.ro/wp-login

La una din aceste adrese vă va apărea pagina de logare in site:

Se va introduce user-ul si parola alese mai devreme, adică cele alese în timpul instalării WordPress.

Se va apăsa butonul de Login, după care veți avea acces in panoul de administrare al site-ului, care va arată ca in poza de mai jos:

Vi se pare grea instalarea unui WordPress? Dacă da, intotdeauna cei care creează site-uri o pot face pentru dvs.

După care urmează partea distractivă, adică personalizarea site-ului.

6. Alegerea unei teme pentru WordPress

Înainte de a începe personalizarea site-ului pe care avem instalat WordPress, cu o temă sau anumite sabloane, trebuie să specificăm ceva foarte clar:

Conținutul contează mai mult decât orice altceva.

Puteti avea un site urât si care se încarcă greu, dar daca aveți un conținut excelent, puteți genera trafic și obtine un venit pasiv.

Sau a-ti putea avea cel mai frumos site, viteza de încărcare să fie una foarte bună, site-ul să fie cât mai usor de utilizat, dar dacă conținutul nu este de calitate, nimănui nu ii va păsa de ceea ce va găsi pe acest site.

Așadar, nu vă permiteți să vă pierdeți în aceste detalii. Concentrați-vă pe a vă face site-ul funcțional și cât mai usor de utilizat, după care puteti reveni la a ii oferi un design cât mai frumos.

Acum, urmeaza sa aflăm cum găsim o temă sau un design pentru site-ul dvs.

Cum alegem o temă pentru WordPress:

In WordPress “tema” dvs. va fi si design-ul site-ului(blog-ului). In functie de tema(design-ul) ales, așa va fi văzut blog-ul de către vizitatori.

Există zeci de mii de teme pe care le puteți alege – unele gratuite, altele care costă bani.

Cu cât aveți mai multe opțiuni disponibile, cu atât este mai probabil să nu alegeți niciuna dintre opțiuni.

Sa incercăm sa facem din alegera unei teme un pas cât mai simplu:

  • Dacă doriți o temă gratuită, puteți alege de aici https://wpastra.com/
  • Dacă doriți o temă premium, adică una pe bani puteți alege de aici https://wpastra.com/pro/
  • Dacă doriți o opțiune și mai avansată, care sa va lase sa construiți design-ul blog-ului asa cum doriți puteți alege sa folosiți https://elementor.com/ 
  • Dacă nu va place nici o temă din cele gratuite sau din cele cu plată, temele de WordPress pot fi create si de la zero

Alege tema care consideri că se potriveste cel mai bine situației și nevoilor tale.

Descarcă tema.

Instalarea unei teme WordPress:

  1. In panoul de control in partea stângă mergem la Appearance
  2. Alege Themes
  3. Apăsăm pe butonul de Add New

In continuare există două opțiuni:

  1. Search themes… de la WordPress.org unde puteti găsi sute sau mii de teme
  2. Folosid opțiunea de Upload Theme, pentru a instala o temă de WordPress pe care ai descărcat-o din altă parte.( cum ar fi Astra sau Elementor)

Să folosim ambele variante:

Calea nr. 1: Instalați o temă nouă din directorul WordPress.org

Dacă doriți să instalați o temă gratuită de pe WordPress.org:

Introduceți un nume de temă sau o caracteristică dorită (Exemplu: „minimalist”) în câmpul: Search themes.

Dupa ce tema a fost găsită apăsati buton de Install

Calea # 2: Instalați o temă WordPress dintr-o alta sursă:

Dacă doriți să instalați o temă WordPress pe care ați descărcat-o de la o terță parte, faceți clic pe butonul Upload Theme și:

-Apasati butonul Choose File

-Gasiti tema acolo unde a fost descarcată in calculator( exemplu tema-premium.zip.), o selectati si apoi apasați buton Install Now

Indiferent dacă alegeți o temă gratuită sau o temă premium, o veți „activa” în același mod.

Cum se activează o temă WordPress

Imediat după instalarea temei WordPress, vi se vor oferi opțiunile de „Activare” sau „Previzualizare”.

Dacă doriți să publicați imediat tema pe site-ul dvs., faceți clic pe butonul Activate. În caz contrar:

  1. În panoul de navigare din stânga, accesați Appearance
  2. Alege Tema(Themes)

Veți vedea apoi fiecare temă pe care ați instalat-o, inclusiv temele „implicite” care sunt instalate automat de WordPress.

Găsiți tema pe care doriți să o utilizați și faceți clic pe butonul Activate:

Asta a fost. Acum noul tau blog este vizibil pentru toata lumea. Doar ca blog-ul tau inca nu este gata. Inainte de orice trebuie sa il facem sa fie funcțional din toate punctele de vedere.

7. Instalarea de plugin-uri pentru WordPress

WordPress este plin de funcții. Pluginurile adaugă și mai multe funcții utile pentru site-ul sau blogul vostru.

De la peste 50.000 de pluginuri gratuite sau freemium din depozitul WordPress.org până la mii de pluginuri premium disponibile de la terți, există un plugin WordPress pentru practic orice.

Cu atât de multe opțiuni disponibile și cu atât de multe articole împrăștiate pe web, promovând plugin-uri WordPress „obligatorii” și „esențiale”, majoritatea bloggerilor  instalează atât de multe plugin-uri, încât ele mai mult incurcă decât să ajute.

Există categorii specifice sau tipuri de pluginuri WordPress de care aveți absolut nevoie; cu toate acestea, nu există un plugin esențial.

Oricine îți spune altfel oferă informații proaste și eronate.

În următoarea secțiune, vom trece în revistă cele șase categorii de pluginuri WordPress pe care trebuie să le instalați. Și da, vom avea o recomandare de plugin pentru fiecare categorie.

Dar dacă nu vă place una dintre recomandările noastre, este în regulă. Pur și simplu găsiți un alt plugin care oferă funcționalități similare.

Cele 6 tipuri de pluginuri WordPress pe care trebuie să le instalați (+ Recomandări)

  1. Pluginuri de performanță (WP Super Cache)
  2. Pluginuri de securitate (iThemes Security)
  3. Pluginuri de backup (UpDraftPlus)
  4. Pluginuri pentru SEO (Yoast SEO)
  5. Pluginuri pentru retelel soaice (Social Warfare)
  6. Pluginuri pentru crearea de liste de e-mail (Convert Pro)

1.Pluginuri de performanță (WP Super Cache)

De ce aveți nevoie de un plugin de performanță: dacă blogul dvs. este lent, cititorii dvs. vor pleca și Google vă va clasa mai jos în rezultatele motorului de căutare. Un plugin bun de optimizare a performanței va ajuta blog-ul, astfel încât acesta să se încarce mai repede.

De ce recomandăm WP Super Cache: W3 Total Cache este o altă opțiune bună, dar preferăm WP Super Cache pentru simplitatea sa. Faptul că este întreținut de compania din spatele WordPress, Automattic, poate fi de mare ajutor.

Acest plugin este unul gratuit.

2.Pluginuri de performanță (iThemes Security)

De ce aveți nevoie de un plugin de securitate: în medie, în jur de 30.000 de site-uri web sunt piratate în fiecare zi. Dacă ideea ta de a-ți proteja blogul este pur și simplu să ai o parolă bună, inseamna ca undeva gresesti.

De ce recomandam Ithemes Security: cunoscut anterior ca si Better WP Security, iThemes Security ofera o instalara doar dintr-un singur click si vă ajuta la protejarea site-ului.

Acest plugin este unul gratuit, dar oferă și o versiune Pro cu mai multe opțiuni incluse.

3.Pluginuri de backup (UpdraftPLus)

De ce aveți nevoie de un plugin de rezervă: deoarece oamenii  inteligenți sunt întotdeauna pregătiți.

De ce recomandăm UpdraftPlus: asigură un echilibru bun între flexibilitate, caracteristici și ușurință în utilizare. Are un rating de 4,8 din 5,0 în directorul de pluginuri WordPress și este actualizat activ de către dezvoltatorii săi.

UpdraftPlus este un plugin gratuit, dar are si o versiune premium care costa 70 de dolari.

4.Pluginuri de SEO (Yoast SEO)

De ce aveți nevoie de un plugin SEO: dacă doriți trafic pe site-ul web, aveți nevoie ca Google să vă iubească conținutul. Utilizând un plugin SEO bun, vă puteți asigura că postările de pe blogul dvs. sunt  cele mai bune.

De ce recomandam Yoast SEO: Pentru că este cel mai bun plugin SEO pentru WordPress

Acest plugin este gratuit. Yoast SEO oferă vresiunea gratuită dar și una cu plată. Dar versiune gratuita ofera cam tot ceea ce ai nevoie.

5.Pluginuri de Social Media (Social Warfare)

De ce aveți nevoie de un plugin de social media: ajutand cititorii dvs. existenți să vă împărtășească postările pe site-urile lor preferate de social media, butoanele de partajare socială vă ajută sa faceti conținutul dvs vizibil pentru cât mai multe persoane.

De ce recomandam Social Warfare: Există o mulțime de pluginuri pentru rețelele de socializare, dar ne place Social Warfare, deoarece este simplu (de exemplu, nu încetinește site-ul dvs. web) și oferă caracteristici unice, cum ar fi casetele „Faceți clic pentru a trimite un Tweet” și imagini și infografii specifice Pinterest.

6. Pluginuri pentru crearea de liste de email (Convert Pro)

De ce aveți nevoie de un plugin pentru crearea listei de e-mailuri: dacă doriți ca blogul și afacerea dvs. să crească, transformarea traficului blogului în clienți potențiali este o necesitate. Aveți nevoie de o modalitate de a captura adresele de e-mail ale cititorilor dvs., astfel încât să puteți continua să interacționați cu ei.

De ce recomandam Convert Pro: Editorul de drag-and-drop  pentru crearea de ferestre pop-up este cea mai ușor de utilizat opțiune pe care am folosit-o.

Covert Pro nu este gratuit. Costa 99 de dolari pe an sau 399 pentru o licenta pe viața. Dacă costurile sunt o problemă pt dvs. puteti lua în considerare versiunea gratuită a Sumo, care are câteva funcții excelente, dar include brandingul companiei.

Cum se instalează un plugin pentru WordPress

Acum, că am trecut în revistă tipurile de pluginuri de care aveți nevoie, să parcurgem pașii pentru instalarea acestora.

Este foarte simplu:

1.În panoul de navigare din stânga din interiorul tabloului de bord, accesați Plugins

2. Alegeti Add New

Sunt doua căi care pot fi urmate:

  • Apăsati pe Upload Plugin button ( dacă aveți un plugin descarcat de la o terță parte, cum ar fi Convert Pro)
  • Introduceti numele plugin-ului in  cămpul de cautare Search Plugin ( dacă vreți să gasiti un plugin gratuit din biblioteca WordPress.org)

Să parcurgem rapid ambele căi:

  1. Instalarea unui plugin de la o tertă parte

Daca doriti sa instalati un plugin WordPress descarcat de la o tertă parte, apasati pe butonul de Upload plugin 

  • Apasați  pe butonul Choose File
  • Găsiti in calculatorul dvs locatia unde s-a descarcat plugin-ul (exemplu: convert-pro.zip) si selectați
  • Apăsați pe butonul Install Now
  1. area unui plugin din biblioteca WordPress.org
  • Introduceti numele plugin-ului (exemplu: wp super cache) in campul Search plugin
  • Apăsați pe butonul Install

V-am spus că este simplu. Desigur, la fel ca atunci când am instalat o temă WordPress, mai trebuie făcut un pas pentru a vă „activa” pluginul.

Cum activăm un plugin pentru WordPress

Indiferent dacă alegeți un plugin gratuit de pe WordPress.org sau un plugin premium de pe un site web terță parte, îl veți activa în același mod.

Puteți face clic pe butonul Activate care apare imediat după instalare:

Sau:

  1. În panoul de control din partea stângă, mergeti la Plugins 
  2. Alegeți Installed Plugin
  3. Găsiți plugin-ul si apoi apăsați pe Activate

8.Configurare blog și SEO (optimizare motor de căutare)

Dacă doriți să începeți un blog care să aducă trafic, dacă doriți ca Google să vă afiseze pe prima pagina in căutări, atunci va trebui să faceți SEO( serch engine optimization).

Mai întâi, să acoperim elementele de bază SEO pe care trebuie să le cunoașteți atunci când creați un nou blog – tipul elementelor de bază SEO deseori ratate în tutorialele avansate.

Asigurați-vă că Google vă poate găsi site-ul web

Pentru a vă asigura că motoarele de căutare precum Google și Bing vă pot găsi blogul, trebuie să vă asigurați că următoarele sunt debifate:

1.În panoul de navigare din partea stângă a tabloului de bord WordPress, treceți cu mouse-ul peste Settings

2.Apăsați pe Reading

3. Debifati “Discourage search engines from indexing this site”

Creați un Sitemap XML (și trimiteți Sitemap-ul dvs. la motoarele de căutare)

În primul rând, o definiție rapidă de la Google:

Un sitemap este un fișier în care furnizați informații despre pagini, videoclipuri și alte fișiere de pe site-ul dvs. și despre relațiile dintre acestea. Motoarele de căutare precum Google citesc acest fișier pentru a vă accesa site-ul.

Când blogul dvs. este nou și are puține link-uri externe către acesta, un sitemap vă ajută să vă asigurați că Google poate descoperi conținutul nou pe care îl creați.

Deci, să trecem în revistă modul în care creați un sitemap (și cum puteți informa Google că există).

Cum creeam un XML Sitemap

Dacă ați instalat și ați activat pluginul Yoast SEO pe care vi l-am recomandat mai devreme, crearea unui sitemap este foarte rapidă.

1.În panoul de navigare din partea stângă a tabloului de bord WordPress, plasați cursorul peste SEO

2.Apasati General

3.Apasati pe Features

4.Derulati pana la optiunea XML sitemaps si vă asigurați că butonul este pe On.

Acum aveți un sitemap XML pentru blogul dvs. În continuare, trebuie să-l facem vizibil pentru Google, Bing și altor motoare de căutare.

Deci, înainte de a părăsi pluginul Yoast SEO, să copiem adresa URL a sitemap-ului dvs.:

Sitemap-ul dvs. se va deschide într-o filă nouă din browser.

Copiati adresa URL in bara de adrese si salvații.

Cum să vă trimiteți sitemap-ul către motoarele de căutare

1.Mergeti in Google Search Console si vă logați cu un cont Google

2.În panoul din stânga, selectați site-ul web

Notă: dacă nu v-ați adăugat încă site-ul în Google Search Console, va trebui să faceți clic pe „Adăugați o proprietate” și să urmați pașii furnizați înainte de a continua mai jos.

3. Sub optiunea Index, apasati pe optiunea Sitemaps

4. În secțiunea Add a new sitemap, introduceti URL-ul salvat mai devreme și apăsați Submit

Adaugarea sitemap-ului in Bing Webmaster Tools

  1. Va logati pe Bing Webmaster Tools ( va trebui să vă creați un cont dacă nu aveți deja unul).
  2. Sub secțiunea My Sites faceti click pe site dvs.

Notă: dacă nu v-ați adăugat încă site-ul web la Bing Webmaster Tools, introduceți adresa URL a blogului dvs. în secțiunea Add a Site și faceți clic pe butonul ADD.

3.In panoul din stânga, apăsaăi pe Configure My Site si alegeții Sitemaps

4.Introduceti URL-ul sitemap-ului in Submit a sitemap si apăsați pe butonul Submit.

Asta a fost. Ați adaugat cu succes sitemap-ul in Google si Bing.

Schimbați structura legăturilor permanente

În mod implicit, WordPress setează linkurile de pe blogul dvs. în următorul format:

  • domeniultau.ro/?p=123

De ce face asta? Nimenu nu stie sigur.

Dar, indiferent de motiv, trebuie să actualizați această structură de linkuri înainte de a crea si a public continut.

Se face in felul urmator:

1.In panoul de administrare din stânga, mergeti le Settings

2.Apăsați pe Permalinks

3. Sub Common Settings, alegeți optiunea Postname

Acum link-urile dumneavoastra vor arata asa: 

Nu numai că această structură de legături este mai bună pentru cititorii dvs., dar este mai bună și pentru motoarele de căutare precum Google.

Instalarea unui certificat SSL(url va fi afisat cu https in loc de http)

Speaking of things Google likes…

În mod absolut, trebuie să instalați un certificat SSL pentru site-ul dvs. web. O sa va spunem de ce:

  • Cititorii vor sti ca site-ul dvs. Este unul sigur
  • Site-ul dvs. web va fi în siguranță datorită criptării datelor sensibile și a informațiilor personale ale cititorilor
  • Google îl vede ca un semnal de clasare, ceea ce înseamnă că neavând un certificat SSL va afecta clasamentul conținutului dvs. în rezultatele căutării

Deci ce este un certificat SSL? De unde știi dacă un site are unul sau nu?

Căutați lacatul și https în adresa URL a unui site web.

Dacă adresa URL le conține, site-ul web este sigur. Dacă nu, nu este.

9. Scrie primul tau post pe blog!

Acum a sosit timpul pentru a scrie postari pe blog. Incepe sa-ti asterni ideile din cap intr-un post pe blog. Dupa ce ti-ai facut prima postare e timpul sa fie impartasita si pentru altii, posibil ai tai cititori.

Cum să începeți o postare pe blog în WordPress

În panoul din partea stângă a tabloului de bord WordPress, plasați cursorul peste Posts si apoi click pe Add New

Oricum ar fi, veți putea adăuga un titlu al postării (alias titlu), puteți scrie postarea, alegeți categoria dvs., modificați HTML și CSS, adăugați fotografii gratuite și multe altele.

Cand doriti sa adaugati o noua pagina blogului dvs in WordPress ( Despre noi, Contact etc), pasii sunt similari cu cei de mai sus.

In panoul din stanga mergeti la Pages, apoi clikc pe Add New

Dacă utilizați editorul de blocuri WordPress, să trecem la navigarea de bază, astfel încât să știți ce aveți de făcut.

Bloccul de  navigarea în Gutenberg

  1. Adauga un nou bloc
  2. Butoane Anulare și Refacere
  3. Structura conținutului (număr de cuvinte, titluri, paragrafe, blocuri)
  4. Navigare bloc (o listă derulantă care afișează toate tipurile de blocuri utilizate în postare)

Bara de navigare laterală:

Navigare in sidebar in Gutenberg:

1.Previzualizeaza și publică postul

2.Categorii, taguri, permalink si optiuni de publicare

3.Setări bloc (opțiuni unice în funcție de tipul de bloc pe care îl utilizați)

4. Ascunde sidebar-ul

5.Mai multe optiuni de editare

Cum se adauga un nou element in editorul de blocuri

Faceți clic pe semnul plus (+) din colțul din stânga sus.

Alegeți categoria și tipul de bloc pe care doriți să îl adăugați:

Fiecare bloc poate fi editat, șters, salvat ca reutilizabil și mutat în sus sau în jos cu opțiuni de glisare și plasare:

Nu vă faceți griji – blocurile WordPress, widgeturile și altele asemenea vor deveni mai ușor de utilizat cu cât le folosiți mai mult.

10.Îmbunătățiți-vă traficul, promovați-vă blogul și cunoasteti rețelele sociale

Când sunteți blogger începător, nimeni nu vă acordă atenție. Ați putea scrie cele mai bune texte dar lumea nu va sti de postarile tale.

Daca nu le spui despre ceea ce ai scris.

Trebuie să petreceți la fel de mult timp promovându-vă postările pe cât le scrieți. La minim. În mod ideal, veți petrece mai mult timp promovându-le decât scriindu-le.

Iată câteva sfaturi pentru a putea profita la maximum de eforturile dvs. pe  retelele sociale

  1. Focus pe rețelele sociale

Dacă veți încerca să folosiți fiecare platforma de social media șansele că să dați greș sunt destul de mari. 

Alege doar o platforma de socia media si concentreazate pe ea. Uita de celelalte.  Care platforma depine de unde vin cititorii. Pentru unele nise poate fi Facebook, pentru altele poate fi Twitter, Pinterest sau Instragram.

Găsiți cea mai bună rețea socială pentru nișa blogului dvs., alăturați-vă și dominați-o.

Iata cum:

Aflați cum să faceți Pinterest (în modul corect):

În funcție de nișa și publicul dvs., Pinterest poate fi o sursă semnificativă de trafic.

Trimiteti trafic catre site-ul dvs.(puteti sa va folositi de influenceri), utilizand Twitter.  A te da pe Twitter este destul de usor.

Tweeturile bune și valorificarea puterii Twitter pentru a direcționa traficul pe blogul dvs. și pentru a vă conecta cu influenceri, este dificilă.

Deveniti un maestru al Facebook

Fie că iubești sau urăști (sau pur și simplu tolerezi) Facebook, nu se poate nega că este una dintre cele mai mari retele de social media.

Facebook este atât de imens încât, cel mai probabil, indiferent de nișa dvs., este locul în care majoritatea cititorilor dvs. stau pe rețelele de socializare.

2: Evitați aceste 4 tehnici de trafic care sunt o pierdere de timp pentru începători

Strategiile de trafic există de ani de zile. Drept urmare, unele dintre ele sunt cam lungi.

Unele dintre următoarele tehnici de trafic sunt moarte (și au fost de ceva vreme), în timp ce altele vă pot oferi puțin trafic, dar consumă prea mult timp.

Oricum, când sunteți începător, ar trebui să evitați aceste 4 tehnici de trafic:

  • Comentează pe bloguri populare

Pe vremuri, acest lucru a fost eficient, dar pe măsură ce blogosfera a crescut și blogurile populare au primit din ce în ce mai multe mesaje spam, rentabilitatea investiției a scăzut dramatic.

Da, comentariile pe bloguri pot deschide ușile unei relații viitoare cu bloggerul, dar dacă obținerea clicurilor pe blogul dvs. este obiectivul dvs. principal, veți fi dezamăgiți.

  • Submitting Your Site to Directories

Cu ani în urmă, trimiterea site-ului dvs. către directoare a fost o resursă viabilă de trafic și o parte esențială a SEO, dar beneficiile au dispărut.

Iată ce a trebuit să spună John Mueller de la Google în 2017, când a fost întrebat dacă trimiterea la directoare are vreo valoare SEO:

Pe scurt, această strategie de marketing este moartă de mult timp.

  • Încercarea de a deveni viral pe Reddit, Hacker News etc.

Deși aceste site-uri pot genera un trafic enorm, este dificil să-ți aduci conținutul pe prima pagină până când nu ai mulți cititori care să voteze pentru el.

  • Plata pentru un design unic

Ați crede că plata pentru un design unic al blogului vă va ajuta să vă stabiliți legitimitatea și să duceți la mai mult trafic, dar, în realitate, nu are deloc niciun efect asupra traficului.

Este mult mai bine să folosiți o temă WordPress gratuită sau ieftină, cum ar fi Astra, și să investiți banii în altă parte.

3. Faceți-vă prieteni puternici contactând influecerii

Când ești un blogger începător, construirea unui public este dificilă. Vrei sa afli despre o scurtatura.

Puneți pe cineva influent să vă prezinte publicului.

Această introducere ar putea apărea sub forma unui backlink către site-ul dvs., o mențiune prin e-mail, o distribuire pe rețelele de socializare sau vă permite să scrieți o postare pentru oaspeți.

Iată cum o faceți:

  • Găsiți motoarele și agitatorii în nișa dvs.
  • Urcă-te pe radarele lor
  • Întinde-i mâna

Sună ușor, dar este destul de greu să lucrezi. 

Toți ceilalți bloggeri începători vor face și ei aceasi treaba. La fel și bloggerii cu experiență. Chiar și bloggerii influenți care fac asta cu normă întreagă (inclusiv cei cu care încercați să vă conectați) o vor face.

Fiecare blogger care dorește să-și mărească publicul și sa ajunga la alți bloggeri (sau plătește pe cineva să o facă pentru ei) în speranța de a-și face prieteni puternici.

Pe scurt, concurenta este foartemare. Deci, dacă doriți ca eforturile dvs. de sensibilizare să fie eficiente, aveți nevoie de un plan solid.

4. Plateste reclama pe Facebook.

Am ezitat chiar incluzând această secțiune.

Iată ce este:

Când începeți, nu ar trebui să cheltuiți bani pe reclame Facebook. Sau reclame Google. Sau orice face LinkedIn în aceste zile.

Dar, odată ce ați stabilit o bază solidă, după ce ați ajuns la 1.000 de abonați prin e-mail, odată ce ați început să vedeti  rezultatele căutării Google … vă recomandăm să vă supraîncărcați eforturile învățând detaliile rețelei publicitare Facebook.

11.Construiți-vă lista de e-mailuri (începeți ACUM!)

Dacă ați chestionat o sută de bloggeri cu experiență care au fost în jurul blocului sau două și le-ați cere sa va spuna cea mai mare greșeală pe care au facut-o, ați auzi un răspuns mai mult decât oricare altul:

„Mi-aș dori să încep să construiesc lista de e-mailuri mai devreme.”

Învață din greșelile lor.

Începeți să vă construiți lista de e-mailuri în prima zi.

Începeți acum.

Vă vom ghida prin procesul pas cu pas.

  • Alegeți un serviciu de marketing prin e-mail

Există o mulțime de furnizori buni de servicii de marketing prin e-mail …

AWeber, ConvertKit, Keap, Drip

…dar când începeți, trebuie să vă țineți sub control cheltuielile oriunde puteți. De aceea, recomandăm studenților noștri MailerLite , care este gratuit pentru utilizatorii cu 1.000 sau mai puțini abonați.

Odată ce ați atins numărul magic 1k, puteți fie să faceți upgrade la unul dintre planurile plătite de MailerLite, fie să treceți la un alt furnizor de servicii de marketing prin e-mail.

Deci, nu vă gândiți prea mult. Aveți nevoie de un furnizor de e-mail marketing pentru a începe să vă construiți lista de e-mailuri. Obțineți unul solid care nu vă va costa niciun ban.

  • Plasați în mod strategic formularele Optin pe blogul dvs.

Folosind un plugin pentru lista de e-mailuri, cum ar fi Convert Pro sau Sumo, plasați formulare optin pe întregul site:

In Header:

În interiorul conținutului dvs.

Pe un landingpage:

In Pop-Up

In Sidebar

Pe pagina dvs. de pornire, pagina „Despre” sau pagina formularului de contact

  • Oferiți oamenilor un motiv pentru a vă oferi adresa lor de e-mail oferind o mită etică (denumită mită de abonat)

Chiar dacă le place de tine, majoritatea oamenilor nu îți vor da adresa de e-mail din bunătatea inimii.

Nu, trebuie să le dai un motiv.

Mita etică (cunoscută și sub numele de mită pentru abonați, mită opt-in, oferte gratuite, cadouri gratuite și actualizarea conținutului) oferă cititorilor un motiv să vă ofere adresa de e-mail.

Ei îți dau e-mailul lor, tu le dai un cadou gratuit.

Cam despre asta e.

Capcana în care cad mulți bloggeri este că încearcă să devină prea mari și creativi cu magnetul lor principal. Drept urmare, deseori nu reușesc să creeze una.

Lecția?

Păstrați simplu mita abonatului. Recomandarea noastră:

12. Faceți bani pe blog

Deci, aveți un blog și sunteți gata să începeți să câștigați bani online?

Minunat. Ați ajuns deja mai departe de 99% dintre visătorii de acolo.

Într-o clipă, vă vom spune cu exactitate ce trebuie să faceți pentru a genera venituri pasive ca blogger începător.

Dar mai întâi, vă vom spune ce nu ar trebui să faceți …

Vă rog, orice ați face, nu vă acoperiți blogul cu Google Adsense când abia începeți.

Bine, deci asta nu trebuie făcut. Iată ce ar trebui să faceți:

  • Marketing afiliat

Credem că cea mai bună metodă de generare de bani pentru bloggeri este de a construi un public care să aibă încredere  și apoi să ofere produse sau servicii de înaltă calitate care să ajute cu adevărat publicul respectiv.

Majoritatea bloggerilor aud acest sfat și decid să fugă și să creeze o carte sau un curs, dar credem că este o greșeală atunci când ești începător.

Dacă nu ești atent, poți pierde luni sau chiar ani creând un produs pe care publicul tău nu îl dorește. Nu vrei asta – ai încredere în noi.

În schimb, vă recomandăm să promovați programe afiliate de la companii de renume, care oferă lucruri precum garanții de returnare a banilor de 30 de zile.

Funcționează așa:

Vă introduceți cititorii la un produs sau serviciu dintr-o sursă de încredere

Cititorii dvs. privesc produsul sau serviciul, decid că îl vor ajuta și îl achiziționează

Câștigați un comision din vânzări.

Frumusețea marketingului afiliat este că câștigi in mai multe moduri. Vă ajutați publicul, câștigați bani și – cel mai important – aflați ce tipuri de produse și servicii îi place să cumpere publicului dvs.

După ce ai aceste informații, poți ieși și să îți creezi propriile produse, cursuri sau site-uri de comerț electronic în jurul său. Numai de data aceasta nu vei ghici că există un public pentru asta. O vei ști.

Trimite articolul pe: